1402-09-10 15:41
330
0
87697
امام جمعه کردکوی:

مجلس انقلابی به نمایندگان انقلابی نیاز دارد

امام جمعه کردکوی گفت: ۱۱ اسفند دو انتخابات بسیار مهم داریم که باید شاخص‌های رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت مورد توجه باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، نماز جمعه این هفته شهرستان کردکوی به امامت حجت‌الاسلام سید محمد دلبری اقامه شد، امام جمعه کردکوی در بخش سفارش به تقوا گفت: خداوند عهده‌دار رزق و روزی بندگان است و با توکل به خداست که کارهاسرو سامان می‌یابد.  

دلبری گفت: با اینکه انفاق کردن آثار مثبت فراوانی در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها دارد اما زمینه‌ها و عواملی وجود دارد که باعث ضعف یا عدم گرایش بسیاری از افراد به انفاق می‌شود که پاره‌ای از آنها انگیزه‌های روانی ناشی از عدم شناخت آدمی نسبت به حقایق جهان و برخی ناشی از رذائل اخلاقی است.  

وی افزود: لذا ضعف بینش و ترس از تهیدستی، تنگ چشمی، خودمحوری، زراندوزی از جمله عوامل بی‌توجهی به انفاق می‌باشد.  

دلبری گفت: تردیدی نیست که اگر آدمی در مسیر تولید حداکثر به هدف بهبود وضع جامعه و دستگیری از بینوایان و انجام امور نیکوکارانه آخرین تلاش خویش را مبذول دارد و در عین حال جانب قناعت و کم و بیش اعتدال در مصرف را از دست ندهد امری مطلوب است با این حال چنین کسی نیازمند خودسازی معنوی است تا در دام آفات ثروت گرفتار نیاید.  

دلبری در خطبه دوم گفت: انسان نباید به سفری برود که ترس آن دارد به دین یا نمازش لطمه وارد شود و در روایت داریم که امام صادق(ع) فرمودند: اگر انسان یک نماز صبح او قضا شود اگر خداوند دنیا و آنچه که در آن است به او بدهد جبران آن خسارت یعنی- قضا شدن نماز صبح -نمی‌شود.

وی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان در خصوص طرح همه پرسی از فلسطینی‌ها گفت: امروز همه پرسی یک شیوه جدید است که همه دنیا قبول دارند و بهترین راهکار برای تعیین تکلیف کشور تاریخی فلسطین این است که به مردم فلسطین مراجعه کنند تا همه آنها از جمله مسلمانان و مسیحیان و یهودیان حق شرکت در همه پرسی را داشته باشند و نمایندگان مردم فلسطین نقش مدیریتی و اساسی را برای برنامه‌ریزی و اجرایی این طرح برعهده داشته باشند.  

دلبری بیان داشت: رژیم منحوس صهیونیستی نه به اهداف حداقلی خود رسید و نه به اهداف حداکثری خود که عبارت بود از ترور رهبران حماس و نابودی جنبش حماس و کوچ اجباری مردم غزه و ایجاد نظام جایگزین غزه لذا نتانیاهو ی ملعون این آرزوها را به گور خواهد برد همان گونه که هنری کسینجر وزیر وقت امور خارجه آمریکا به گور برداو آرزوی نابودی انقلاب اسلامی ایران را داشت ولی خودش الحمد لله گور به گور شد.

امام جمعه کردکوی گفت: رژیم صیهونیستی دو راه بیشتر ندارد اول ادامه جنگ و بمباران و دوم تمدید آتش بس و هر دو گزینه یعنی باخت اسرائیل و پیروزی مقاومت غزه، که این غده سرطانی راهکار ادامه بمباران‌ها را انتخاب کرد که به زودی ان شاالله شاهد محو و نابودی این رژیم ظالم خواهیم بود.  

امام جمعه کردکوی در ادامه با توجه به دهم آذر سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس گفت: مجلس انقلابی به نمایندگان انقلابی نیاز دارد

وی افزود: در ۱۱ اسفند دو انتخابات بسیار مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را داریم که باید شاخص‌های رقابت و سلامت و امنیت و مشارکت را مد نظر بگیریم تا شاهد خلق حماسه حضور حداکثری و انتخاب اصلح توسط مردم عزیز کشورمان باشیم.  

دلبری گفت: مهم‌ترین ویژگی‌های نماینده انقلابی این است که متدین باشد و کارآمد باشد و دلسوز مردم و نظام و انقلاب باشد و شجاع باشد.  

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با توجه به ۱۲ آذر ماه روز جهانی معلولین ضمن تشکر از مسئولین محترم بهزیستی گفت: معلولین مشکلات زیادی دارند مشکلات زندگی شخصی و زیست شهروندی و مالی و تحصیلی و کار و ازدواج و مشکلات ورزشی و رفاهی که می‌طلبد همه مردم و بخش‌های دولتی و غیر دولتی و سازمان‌های انقلابی درکنار بهزیستی باید به کمک معلولین بشتابند و این خدمات را سرعت و گسترش بدهند.  

امام جمعه کردکوی به طرح اصطفاء برای تشویق خانوادهای متدین جهت انگیزه سازی فرزندان واجد شرایط برای تحصیل در حوزه‌های علمیه اشاره کرد وگفت نقش آموزش و پرورش دراین رابطه خیلی موثر میباشد.  

امام جمعه کردکوی در پایان سخنانش به ۱۶ آذر ماه روز دانشجو اشاره کرد و ضمن گرامی‌داشت این ایام گفت: دانشجویان عزیز ما در پیروزی انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس و نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش آفرینی کردند و الان هم با تجهیز خودشان به سلاح علم و عمل و تقوا و خدمترسانی خودشان را برای پذیرش مدیریت جهادی آینده آماده می‌کنند و راه حضرت امام(ره) و شهدا بویژه شهدای اخیر مدافع حرم کشورمان را که تازه شناسایی شدند رابا تبعیت محض از مقام معظم رهبری (حفظه الله) ادامه می‌دهند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.